Nationell kommunikatör till Hushållningssällskapet

Hushållningssällskapet erbjuder kunderna inom de gröna näringarna oberoende kunskap för utveckling och bättre lönsamhet - kunskap för landets framtid, helt enkelt.

Arbetet som Hushållningssällskapens nationella kommunikatör innehåller både strategiskt och operativt arbete, där du kommer att utveckla och driva både det externa och interna kommunikationsarbetet i verksamheten. Det betyder att du kommer att arbeta med allt ifrån presskontakter och kampanjproduktion till intranätskommunikation, från evenemangsmarknadsföring till att ansvara för underhåll och utveckling av den digitala närvaron på webbplatsen. Du har full koll på Hushållningssällskapets varumärke och fungerar som sammanhållande kraft i den gemensamma kommunikatörsgruppen med cirka 15 kommunikatörer från hela landet. I tjänsten ingår även ansvar för sällskapens gemensamma kommunikationssatsningar och att skapa fungerande rutiner kring förvaltning och utveckling av det visuella uttrycket och marknadspositionen. Du har eget budgetansvar och rapporterar direkt till förbundsdirektören.

Du förväntas hålla dig informerad om vad som händer i Hushållningssällskapen och i branschen och att proaktivt arbeta med kommunikationsuppdraget. Att du är riktigt bra på både skriftlig och muntlig kommunikation är en självklarhet. Det är också viktigt att du har fallenhet för att skapa förtroende och goda relationer, är trygg i dina beslut och vågar utmana invanda mönster. Du ser vad som behöver göras, tar initiativ och har förmågan att på ett strategiskt och strukturerat sätt föra projekt framåt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

·      Strategiskt och operativt arbete, där du kommer att utveckla och driva både det externa och interna kommunikationsarbetet

·      Arbeta med allt ifrån presskontakter och kampanjproduktion till intranätskommunikation, från evenemangsmarknadsföring till att ansvara för underhåll och utveckling av den digitala närvaron på webbplatsen

·      Du fungerar som en sammanhållande kraft i den gemensamma kommunikatörsgruppen med cirka 15 kommunikatörer från hela landet

·      Du ansvarar för sällskapens gemensamma kommunikationssatsningar och att skapa fungerande rutiner kring förvaltning och utveckling av det visuella uttrycket och marknadspositionen

·      Du har eget budgetansvar och rapporterar direkt till förbundsdirektören

·      Du är riktigt bra på både skriftlig och muntlig kommunikation

·      Du har fallenhet för att skapa förtroende och goda relationer, är trygg i dina beslut och vågar utmana invanda mönster

·      Du ser vad som behöver göras, tar initiativ och har förmågan att på ett strategiskt och strukturerat sätt föra projekt i mål.

Vem söker vi?

Vi vill att du som söker har minst 10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, har ledarerfarenhet, en relevant eftergymnasial utbildning och dokumenterad kompetens av både digitalt och mer traditionellt kommunikations- och marknadsföringsarbete. Erfarenhet av att arbeta i digitala verktyg och MS365 samt film, foto och redigering är också meriterande. Vi ser mycket gärna att du har branschkunskap och ett redan etablerat nätverk inom lantbruksmedia.

Vi tror att du finns i eller i närheten av Stockholm där Hushållningssällskapet har sitt förbundskansli, men erbjuder flexibiliteten i att arbeta där det passar dig bäst. Du ska vara beredd att resa en del inom Sveriges gränser och utgå från kansliet några dagar i veckan.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Placering: Mitt i Stockholm i Kungliga Skogs- och Lantbruksakademiens fastighet på Drottninggatan 95 B

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

För frågor, vänligen kontakta Johanna Richardsson på johanna.richardsson@novare.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post i och med GDPR

Sök tjänsten: