Koordinator/redovisningsassistent till HIR Skåne

Vi på HIR Skåne söker nu en serviceinriktad koordinator/redovisningsassistent som har erfarenhet av löpande redovisning. I rollen kommer du arbeta med administration och koordinering men du kommer även vara en viktig spelare i vårt gäng som arbetar med Borgeby Fältdagar. Är du en prestigelös person som trivs med omväxlande arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker!

 

Om tjänsten

I rollen som koordinator/redovisningsassistent kommer du huvudsakligen arbeta med administration och koordinering. Du är dina kollegor behjälplig med allt ifrån utdrag från redovisning till resebokningar och faktureringshjälp. Dessutom sköter du verksamhetens kund- och leverantörsreskontra och löpande redovisning samt ansvarar för beställningar inom bland annat telefoni och IT. Du agerar aktivt stöd till VD vid planering och genomförande av aktiviteter. I rollen ingår även viss personaladministration vid on-/offboarding.

Hos oss välkomnas du av ett glatt gäng kollegor som driver verksamheten framåt och som huvudsakligen arbetar med rådgivning till Skånes lantbruks- och landsbygdsföretag. Du kommer att arbeta nära VD men du kommer också att vara en i gruppen som årligen ansvarar för att arrangera Borgeby Fältdagar – norra Europas största lantbruksmässa i fält med över 400 utställare och 20.000 besökare.

Din bakgrund

Vi ser att du som söker har avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi. Har du dessutom annan administrativ eller ekonomisk utbildning ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Då du jobbar i flera olika system krävs det att du har god dator- och systemvana samt ett systemintresse. Körkort och tillgång till egen bil krävs för tjänsten.

För att du ska trivas i rollen hos oss tror vi att du är en social och positiv person som drivs av att hjälpa andra till ett gott slutresultat. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du sätter service i främsta rummet och hjälper gärna till inom de områden som behövs.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde snarast.

Placeringsort: Borgeby

Frågor om tjänsten? Kontakta oss gärna så berättar vi mer! Pär Martinsson, vd, 010-476 22 01

Vi arbetar löpande med urvalsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2022-11-21. Välkommen med din ansökan redan idag!

Krav

  • Gymnasial utbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Erfarenhet av löpande redovisning
  • God dator- och systemvana
  • B-körkort och tillgång till egen bil

Meriterande

  • Eftergymnasial utbildning

Sök jobbet här